Dostawca opon dla Formuły 1, firma Bridgestone, a konkretnie dyrektor odpowiedzialny za rozwój opon dla sportu motorowego, Hirohide Hamashima, wyjaśnia wpływ największych zmian w regulaminie na modyfikacje w zakresie ogumienia bolidów F1.
„Mamy dwie poważne zmiany, które oznaczają, że musieliśmy zmienić konstrukcję opon” - wyjaśnia Hirohide Hamashima. „Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony, aby umożliwić lepsze rozłożenie balansu przyczepności pomiędzy przodem i tyłem bolidów. Drugą zmianą jest zakaz tankowania w Formule 1, z czym pod wieloma względami wiążą się różnice w wydajności ogumienia”.„Nowe przednie opony są odpowiedzią na wcześniejsze sytuacje, kiedy przód bolidu miał stosunkowo zbyt dużo przyczepności w porównaniu z tyłem. Zespoły zaobserwują teraz bardziej zrównoważone zużycie opon na obu osiach, a zmiany w mieszance pozwolą na szybsze ich rozgrzewanie” - mówił Hamashima.
Z kolei zakaz tankowania oznacza, że samochody na starcie będą o wiele cięższe. W związku z taką sytuacją, niezwykle istotnym będzie oszczędne pod względem ogumienia prowadzenie bolidu.
„Pomimo, że dodatkowe kilogramy same w sobie nie są wielkim problemem z punktu widzenia konstrukcji opon, obciążenie tworzone przez aerodynamikę bolidów w ruchu z owym dodatkowym ciężarem – innymi słowy, siła działająca na oponę w związku z bezwładnością – oznacza, że kierowcy będą zmuszeni dbać o opony bardziej niż zwykle, zwłaszcza na pierwszych okrążeniach wyścigu”.
09.03.2010 01:47
0
aha... :)
09.03.2010 02:45
0
Jednym zdaniem zamiast emocji w F1 będzie kolejny czynnik zmuszający do monotonnej jazdy gęsiego. Bravo!
09.03.2010 06:09
0
szybko i oszczędnie coś dla Hamiltona haha xD
09.03.2010 06:29
0
Usunięty
09.03.2010 06:31
0
a strona Renaulta
09.03.2010 07:11
0
"......... oznacza, że kierowcy będą zmuszeni dbać o opony bardziej niż zwykle,...." A oni będą musieli popracować ostro, nad zwiększeniem odporności ogumienia na ścieranie.............. W związku z powyższym, w tym roku, powinni zwyciężać kierowcy, potrafiący jeździć bardzo elastycznie po optymalnej linii toru........... Najprawdopodobniej, doprowadzi to, do typowo zachowawczego sposobu prowadzenia pojazdu, co z kolei wpłynie na zmniejszenie i tak już mało widowiskowej jazdy............
09.03.2010 07:31
0
zaś pociąg Tullego ? (a jaka będzie nazwa w tym sezonie) ..... .Ps.Gdzie jest kultowy wpis..........?
09.03.2010 07:39
0
dobra guma nie jest zła :)
09.03.2010 08:17
0
"Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony, aby umożliwić lepsze rozłożenie balansu przyczepności pomiędzy przodem i tyłem bolidów. Drugą zmianą jest zakaz tankowania w Formule 1" buhaha, normalnie mnie rozbawili, to już wiem jak bardzo poprawili mieszanki...
09.03.2010 08:21
0
same kilogramy nie są problemem" z kolei przy mniejszej prędkości spada docisk, "Z kolei zakaz tankowania oznacza, że samochody na starcie będą o wiele cięższe." - tego nie da się podważyć ;] nie wiem jak było w oryginale ale powiem tak: Będzie się działo..
09.03.2010 08:21
0
3. joo Nic nie powiesz o Kubicy ? On też nie jeździ agresywnie. Ci kierowcy będą musieli się lekko przestawić na inny styl prowadzenia auta. Największe znaczenie będzie to miało na początku wyścigu do końca pierwszego stintu.
09.03.2010 08:32
0
Panowie jak to się stało ze monopol na opony dla F1 ma Bridgestone ? Wiem ze pytanie może nie na czasie ale teraz powstało w mojej głowie i chcę zgłębić trochę więcej wiedzy :).
09.03.2010 08:56
0
jeszcze troche to F1 będzie jazdą na kropelce niech żyje Eco Driving w F1
09.03.2010 09:19
0
bedzie tak jak z silnkami jeden komplet na trzy wyscigi ;))
09.03.2010 09:21
0
Może najlepiej od razu zrobić konkurs kto przejedzie najwięcej kółek na jednym komplecie opon,po co mają się ścigać, przecież to bez sensu, jeszcze ktoś wypadek będzie miał.
09.03.2010 09:25
0
12. Bajto - bo nikt inny nie chce się w to bawić. Bridgestone już ogłosił ze odejdzie - a wtedy F1 będzie miało problem ze znalezieniem dostawcy opon na obecnych warunkach.
09.03.2010 09:29
0
Może wtedy każdy będzie jeździł na swoich oponach
09.03.2010 09:32
0
nie, po prostu wtedy skończy się F1
09.03.2010 09:38
0
To moze jeszcze zakazać zmiany opon ? Wyscigi slimakow normalnie....
09.03.2010 10:13
0
zakaz zmiany opon zmusiłby wreszcie producentów do wyprodukowania bardziej żywotnych opon
09.03.2010 10:26
0
Taka jest racja ze samochody z tak dużą ilością paliwa bedą cieżkie i wolne co poskutkuje tym ze przez pierwszą połowę wyścigu możemy zapomniec o wyprzedzaniu bo samochod z taką ilościa paliwa bedzei sie zachowywał bardzo niestabilnie. Ryzyko wiec bedzie duże zeby podjąc atak. Czyli prawda jest taka że bedą wygrywac ci co najszybciej sobie poradzą w Q3. I zespół który osiągnie kompromis pomiedzy bolidem zatakowanych a lekkim bedzie sie liczył w walce o mistrza
09.03.2010 10:38
0
"Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony" - mogli napisać wprost - zwęziliśmy, ciekawe czy byłaby różnica z poszerzoną tylną - w zużyciu opon, no ale cóż, cięcie kosztów najważniejsze.
09.03.2010 10:43
0
Ludzie! przecież na początku wszyscy będą zatankowani wielką ilością paliwa więc nic się nie zmieni -będą wyprzedzać tylko o kilka km/godz. wolniej
09.03.2010 11:03
0
Usunięty
09.03.2010 12:21
0
@23; Zgadzam się z tomik_85, że niestety się zmieni, atak przeważnie polega na opóźnieniu hamowania, a przy tak obciążonym bolidzie będzie duże prawdopodobieństwo poważnego przetarcia którejś z opon, konsekwencje znacie.
09.03.2010 12:22
0
miało być "przytarcia".
09.03.2010 12:32
0
@8 No tak kultowy wpis już jest tylko autor nie ten to normalnie jakiś plagiat. Kolego uważaj bo wywołasz kolejną aferę w F1 i to jeszcze przed pierwszym GP.
09.03.2010 12:49
0
Dobra, nie ma co przesadzać z tymi oponami, każdy ma równe szanse, po godzinie wyścigu pozycje powinny być wyklarowane, a nie wiadomo czy np. właśnie nie urozmaici to rywalizacji w końcowej fazie.
09.03.2010 13:00
0
Jak ja dziadów nie cierpię:/ Przywrócić walkę dostawców!
09.03.2010 19:30
0
8. kuba1808 mi chodziło o oryginał -NIE PODRÓBKĘ ChRL,ale ostatecznie lepszy rydz nic nic
09.03.2010 21:49
0
grypa nie wypiera - wybierz Bridgestone...
09.03.2010 22:01
0
Niezmiennie jestem zdania , że monopolista Bridgestone w F1 - jest to jedno , wielkie nieporozumienie !!!
10.03.2010 18:26
0
31. walerus-nowy sezon = nowe hasło -nawet lepiej pasuje
16.01.2011 20:34
0
Rytualny taniec o powodzenie w nowym sezonie !
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się